Lagu Tema Doraemon

Friday, September 13, 2013


LIRIK


konna koto ii na
dekitara ii na
anna yume konna yume ippai aru kedo


minna minna minna

kanaete kureru
fushigina pokke de kanaete kureru
sora wo jiyuu ni tobitai na


(hai! takekoputaa!)


an an an

tottemo daisuki
Doraemon


shukudai touban shiken ni otsukai

anna koto konna koto taihen dakedo


minna minna minna

tasukete kureru
benrina dougu de tasukete kureru
omocha no heitai da


(sore! tototsugeki!)


an an an

tottemo daisuki
Doraemon


anna toko ii na

iketara ii na
kono kuni ano shima takusan aru kedo


minna minna minna

ikasete kureru
mirai no kikai de kanaete kureru
sekai ryokou ni ikitai na


(ufufufu... doko demo doa!)


an an an

tottemo daisuki
Doraemon


an an an

tottemo daisuki
Doraemon



TERJEMAHAN


Perkara seperti ini adalah baik 
Aku harap aku dapat lakukannya 
Mimpi yang seperti itu, mimpi yang seperti ini,
aku ada banyak tapi 

Semuanya, semuanya, semuanya 

Dia kabulkan impianku 
Dia kabulkan impianku dengan sebuah poket misteri 
Aku ingin terbang bebas di langit 

(nah!Buluh-kopter!) 

Ah ah ah 

Aku sangat sayangkan kau 
Doraemon 

Kerja rumah, tugas sekolah, peperiksaan dan segala suruhan 

Kerana perkara seperti itu dan perkara seperti ini adalah teruk 

Semuanya, semuanya, semuanya 
Dia tolong aku 

Dia tolong aku dengan alat yang mudah 
Lihat!askar mainan 

(sini!dan serang!)

Ah ah ah 

Aku sangat sayangkan kau 
Doraemon 

Tempat itu bagus 

Aku harap aku dapat pergi 
Negara ni, pulau tu, ada banyak, tapi 

Semuanya, semuanya, semuanya 

Dia buatkan aku dapat pergi 
Dia guna mesin masa hadapan untuk kabulkan permintaanku 
Aku nak pergi jelajah dunia 

(hihihihi..Pintu Ke Mana Saja!) 

Ah ah ah 

Aku sangat sayangkan kau 
Doraemon 

Ah ah ah 
Aku sangat sayangkan kau 

Doraemon 


*terjemahan ke Bahasa Melayu oleh Houki Boshi*

No comments:

Post a Comment

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS